Dari Dzakwan dari seorang lelaki Anshar berkata, "Rasulullah s.a.w. menjenguk seseorang yang sedang sakit, lalu Beliau s.a.w. bersabda, 'Panggillah tabib dari Bani Fulan.' Dzakwan berkata, 'Lalu mereka memanggilnya dan datang.' Mereka bertanya, 'Ya Rasulullah, bukankah ubat tidak berfungsi apa-apa?' Beliau s.a.w. menjawab, 'Maha Suci Allah, bukankah Allah tidak menurunkan suatu penyakit di muka bumi, kecuali menjadikan penawar untuknya?'" (Hadis riwayat Ahmad)

Thursday, October 16, 2014

Pengalaman GUMer No. 2

Saya 'copy' tubuh badan jin yang ada pada tubuh pesakit. Lalu saya 'paste'kan pada kipas-kipas yang ada di kafe tempat saya belajar dengan niat agar Allah jadikan angin yang ada pada kipas tu menjadi angin yang lebih dahsyat dari angin sangkakala, angin yang memberi mudarat kepada semua jin yang mengganggu pesakit itu walaupun di mana pun jin-jin itu berada di dalam tubuh badan pesakit.

Saya mengarahkan mana-mana jin yang tidak mahu sakit, tidak mahu terseksa, keluarlah dengan cara baik melalui dua jalan. Pertama, melalui tangan pesakit. Kedua, melalui kaki pesakit.

Saya juga berdoa pada Allah SWT seandainya ada mana-mana jin yang terikat di dalam badan pesakit ni agar di rungkaikan akan segala ikatan-ikatan tersebut dengan saya membacakan Selawat Tarfijiyyah dan seandainya ada di kalangan jin-jin itu ada jin sihir, agar dighaibkan daripada pandangan tukang sihir dan pengupah sihir dengan bacaan Surah Yasin Ayat 9.

Lepas tu, dengan izin Allah SWT, pesakit rasa seolah-olah ada benda yang besar keluar daripada kakinya dalam angka yang banyak. Saya beri lagi arahan kepada semua jin yang nak keluar agar memilih dua tempat jika mereka ingin selamat yakni Serambi Madinah dan Darul Islah. Saya juga memohon pada Allah SWT agar hadirkan beberapa orang pengawal daripada kedua-dua tempat itu untuk membawa kesemua jin-jin ke sana. Tidak lama selepas itu kesakitan pesakit ini semakin berkurangan.

Segalanya terjadi hanyalah dengan kudrat dan iradah dari-Nya jualah, sesungguhnya ana faqir ilaallah sahaja, Wallahua'lam.

(GUM - Geng Urban Muallij, terdiri dari para peserta bediri, beduri, bebiri dan bebsrs)

Pengalaman GUMer No. 1

Seorang rakan sekerja saya mengadu, rumah maknya diganggu makhluk, macam berlari-lari di atas siling.

Mula-mula mereka syak mungkin binatang macam musang. Panggil JPAM periksa dan letak perangkap, langsung tiada apa-apa tangkapan.

Bila dia minta saya rawat, saya tanya ada tak sesiapa dalam keluarga yang mengamalkan Manzil?
Kebetulan maknya mengamalkan Manzil.

Saya pun ajar melalui telefon sahaja, cara buat air ruqyah dan sembur dalam rumah.

Dengan izin Allah esoknya makhluk tu dah tak boleh masuk.
Mereka dengar makhluk itu cuba nak ke dalam atap tu tapi macam terlanggar dengan tembok (bunyinya).

Dia telefon saya keesokan harinya dengan perasaan yang sangat teruja, sebab gangguan di rumahnya tu dah berlangsung lebih 20 tahun. 

Allah bereskan dalam masa sehari sahaja. Allahuakbar!

(GUM - Geng Urban Muallij, terdiri dari para peserta bediri, beduri, bebiri dan bebsrs)

Monday, October 13, 2014

BEDIRI 10 Oktober 2014 dan BEBIRI 11 Oktober 2014

















BEDIRI dan BEBIRI ini telah dibantu oleh GUMERS: Tarmizi, Asri dan Harlina. Terima kasih!

Friday, May 23, 2014

Usaha Tangga Kejayaan


‎Sudah lama saya tidak bertemu beliau. Kali ini dia datang berkereta baru, berpakaian korporat dan berkasut jenama Alain Delon.

Terimbas kembali semasa beliau datang bertemu saya 3 tahun lepas. Penampilan seluar jeans serba lusuh, t-shirt dan selipar jepun. Mengadu masalah gagal mendapatkan kerjaya dan juga tertekan dengan kehendak menikahi wanita idaman.  

Alhamdulillah sekarang sudah memiliki isteri dan seorang anak. Juga sedang sabar menunggu kelahiran yang baru.

Kali ini datang kerana mengalami sakit kepala yang berpanjangan. Bila diperiksa, ada gangguan lagi. Semoga beliau sembuh dan terus berjaya dalam hidup.

*Semua yang berlaku adalah dengan izin Allah s.w.t.

Thursday, May 22, 2014

Tangan Lumpuh Bergerak



Alangkah terkejutnya saya selepas 2 kali rawatan, pesakit datang sendiri untuk rawatan kali ketiga dengan menaiki motosikal. Sebelumnya pesakit datang dibantu adiknya. 




Thursday, May 15, 2014

Ikat Kaki dan Ikat Lengan


Hobinya selalu keluar rumah dan ramai teman lelaki. Ibubapa berjumpa bomoh dan bomoh suruh bawa pakaian anaknya. Lihatlah apa yang bomoh buat. Simpul kat kaki seluar (supaya kurang keluar rumah). Juga simpul lengan baju bapa dengan baju anak (supaya dengar cakap bapa).

‎Ibubapa cakap, lepas buat macam ni, lagi ligat anaknya keluar rumah.


BEBIRI 13 Mei 2014


Role play. 

Take five. 

Penyediaan air ruqyah. 

Demo mandi garam. 

Ustazah melakukan pemagaran. 

Pemagaran dalam rumah dilakukan muslimat. 

Pemagaran luar rumah oleh Team 1. 

Pemagaran luar rumah oleh Team 2. 

Solat berjemaah. 

Mengisi borang sebelum rawatan dimulakan. 

Khusyuk isi borang rawatan. 

 Temuduga pesakit.

Mengesan lokasi gangguan. 

Teknik gantung tangan. Ramai yang respon. 

Mengeluarkan gangguan. 

Menggunakan botol. 

Giliran ustazah merawat suaminya. 

Giliran pesakit merawat perawat. 

 Scan lokasi gangguan.

 Teknik vacuum.