Dari Dzakwan dari seorang lelaki Anshar berkata, "Rasulullah s.a.w. menjenguk seseorang yang sedang sakit, lalu Beliau s.a.w. bersabda, 'Panggillah tabib dari Bani Fulan.' Dzakwan berkata, 'Lalu mereka memanggilnya dan datang.' Mereka bertanya, 'Ya Rasulullah, bukankah ubat tidak berfungsi apa-apa?' Beliau s.a.w. menjawab, 'Maha Suci Allah, bukankah Allah tidak menurunkan suatu penyakit di muka bumi, kecuali menjadikan penawar untuknya?'" (Hadis riwayat Ahmad)

~*~

~*~
Gel Mandian Bidara

~.~

~.~

Tuesday, July 27, 2010

Lelaki Misteri


Photo ini diberi oleh seorang rakan saya. Photo ini diambil semasa ahli keluarga mereka mengerjakan umrah. Katanya semasa photo tersebut diambil, tiada imej lelaki berjubah hitam dan berselendang putih tersebut. Tetapi bila pulang ke Malaysia barulah mereka perasan akan adanya imej lelaki tu. Kesian kedua-dua wanita dalam photo ni, ketakutan sampai demam-demam.

6 comments:

zt said...

Dengan Izin Nya jua....
setiap yang menjadi tetamu Allah, insyaAllah akan di jaga dan dipelihara oleh Allah swt ketika berada di sana...

kejadian seperti ini memberi banyak impak kepada sesiapa sahaja ..malah saya sendiri merasa gerun dan tertanya2..siapakah itu? Hanya Dia yang tahu...

syafiqah said...

aduhai..takotnya...

xnk lawat blog ustaz dah la..

hehehe...

Anonymous said...

agaknya ni jin yg sama2 mahu melakukan ibadah umrah/haji..

Abdul Majid Hasan said...

Salam,

Mungkin dia terpinga-pinga dan tak tahu apa yang akan berlaku... jadi tumpang sekaki...

Inilah yang dikatakan, mata kita mungkin boleh tertipu tetapi kamera digital dapat mempamerkannya.

wALLAHu'alam

Anonymous said...

Salam...!! kesiann kat "kawan" tuu...dituduh macam-macam..!! dah nama pun tetamu ALLAH... takut selayaknya hanya pada ALLAH..!! yang sampai demam tu pulak apasal..! Sebenarnya "kawan" tu.. lelaki ke perempuan..?!

Anonymous said...

Salam,

sekali tengok..menakutkan..tp dia pun hamba Allah juga. Kalau kita takut pd dia lagilah mudah dia menguasai kita. dgn berzikir insyaallah semuanya selamat.