Dari Dzakwan dari seorang lelaki Anshar berkata, "Rasulullah s.a.w. menjenguk seseorang yang sedang sakit, lalu Beliau s.a.w. bersabda, 'Panggillah tabib dari Bani Fulan.' Dzakwan berkata, 'Lalu mereka memanggilnya dan datang.' Mereka bertanya, 'Ya Rasulullah, bukankah ubat tidak berfungsi apa-apa?' Beliau s.a.w. menjawab, 'Maha Suci Allah, bukankah Allah tidak menurunkan suatu penyakit di muka bumi, kecuali menjadikan penawar untuknya?'" (Hadis riwayat Ahmad)

~.~

~.~

Khamis, 5 Ogos 2010

Email Pesakit 1 : Mambang Miang


Assalamualaikum Ustaz Marzuki,

Nama saya xxxxxx, kita ada jumpa hari Isnin, dalam pukul 10 PM. Saya ada bawa kawan saya 2 orang dengan segerombolan jin dan saka. Saya berterima kasih dengan ustaz sebab tolong saya malam tu. Saya rasa lebih tenang.

Saya taktau berapa ramai jin dan saka yang sudah keluar tapi malam yang sama bila balik ke rumah saya tak boleh tidur, macam ada orang yang perhatikan saya sepanjang malam. Saya rasa sunyi sangat. Di kedua-dua kaki saya ada rasa macam ada benda meronta-ronta nak keluar, sama macam keadaan masa ustaz ada baca ayat Quran di depan saya. Saya kebas dan sengal sampai hari ini.

Saya ada mimpi tapi sangat kabur. Saya tak ingat mimpi apa.

Malam tadi, saya kurang takut dari malam pertama balik. Tak banyak bunyi yang menakutkan dan saya boleh tidur nyenyak. Pukul 4 lebih saya terjaga. Saya selawat dan cuba tidur dan masa ni saya mimpi jumpa lelaki comel dari pejabat saya. Lelaki yang sama saya selalu mimpi sebelum-sebelum ni. Encik Mambang tu nampaknya tak keluar pun.

Dalam mimpi dia berjalan ikut saya dari belakang. Saya pusing, nampak dia dan berbual-bual dengan mesra padahal saya tau itu bukan lelaki comel tu. Kami nak ke satu masjid yang bertingkat-tingkat. Yang peliknya di dalam lif masjid tu setiap tingkat ada surau. Agak pelik bagi sebuah masjid. Saya tak ingat apa yang kami bualkan tapi kemudiannya ada babak dia keluar lif dengan kerusi roda. Dia tak boleh gerakkan kaki dia. Kemudian dah tak ada. Ada babak saya tengok gambar keluarga saya. Banyak babak di lif. Saya dah tak ingat sebijik-sebijik apa yang jadi. Rumusannya yang saya tulis ni.

Saya pelik kenapa dia boleh muncul balik dalam mimpi saya. Adakah dia menyorok? Bahayakah? Adakah saya kena datang jumpa ustaz balik? Adakah dia seorang saja atau ada lagi ramai, saya taktau.

Apa pendapat ustaz?

Apa-apa komen ustaz sangat saya hargai. Terima kasih.

2 ulasan:

Urban Muallij berkata...

Salam,
Anda perlukan rawatan susulan. Satu rawatan tidak memadai untuk merungkai permasalahan jin yang sudah lama bersarang dalam kehidupan kita.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih. Nampaknya kita akan jumpa lagi lepas ni.