Dari Dzakwan dari seorang lelaki Anshar berkata, "Rasulullah s.a.w. menjenguk seseorang yang sedang sakit, lalu Beliau s.a.w. bersabda, 'Panggillah tabib dari Bani Fulan.' Dzakwan berkata, 'Lalu mereka memanggilnya dan datang.' Mereka bertanya, 'Ya Rasulullah, bukankah ubat tidak berfungsi apa-apa?' Beliau s.a.w. menjawab, 'Maha Suci Allah, bukankah Allah tidak menurunkan suatu penyakit di muka bumi, kecuali menjadikan penawar untuknya?'" (Hadis riwayat Ahmad)

~*~

~*~
Gel Mandian Bidara

~.~

~.~

Friday, September 24, 2010

Pengalaman Muallij 42 (Part 3) - Kembara Saka dan Ilmu Salah

...sambungan part 2...

Fikri: "Sekarang muncul cermin. Katanya dia merupakan 'alamat tentang perkara akan datang'. Cermin ni pecah tapi pada masa yang sama dia bercantum semula."
Saya: "Masa dia bercantum tu, kamu tangkap dan hantar dia ke Darul Islah."
Fikri: "Baik. Dah hantar."

Fikri: "Sekarang depan saya ada hati, macam jantung. Dia kata, dia merupakan 'bisikan-bisikan dalam hati'."
Saya: "Tangkap aje dan hantar ke Darul Islah."
Fikri: "Ok."

Fikri: "Sekarang ni ada sepasang mata la pulak. Hmm...katanya dia adalah 'kebolehan melihat alam ghaib'." (terus menangkap dan menghantar ke Darul Islah)

Fikri: "Aik? Sekarang ada 2 tangan, kiri dan kanan."
Saya: "Tangan? Untuk apa?"
Fikri: "Katanya, kebolehan 'mengurut dan seni persilatan'. Ish...berat sungguh tangan kanan ni, tak mampu saya nak angkat."

'Tangan kanan' memerlukan bantuan saya kerana ianya lebih berat dari tangan kiri.

Setelah tangan, muncul 2 benda yang tidak dikenali.

Fikri: "Kamu ni apa?"
Saya: "Apa dia kata."
Fikri: "Katanya dia adalah tali pinggang hitam dan merah."
Saya: "Apa kegunaannya?"
Fikri: "Katanya dia ada kaitan dengan pedang tadi. Kalau dipakai, akan menyebabkan pedang tu boleh terbang dengan sendirinya."
Saya: "Ish...macam-macam..."
Fikri: "Ye la ustaz." (sambil melakukan gaya ambil dan buang)

Setelah tali pinggang itu dibuang, muncul sesuatu seperti keris.

Fikri: "Nampak macam keris...tapi keris ni dibuat dari buluh, dibalut kain kuning."
Saya: "Keris, adakah kamu diperbuat dari buluh betong?"
Keris (melalui Fikri): "Ya."
Saya: "Adakah kamu digunakan untuk menangkis ilmu kebal?"
Keris: "Ya, saya digunakan untuk halau, tikam dan bunuh jin-jin kebal."
Saya: "Sekebal mana pun kamu, semua tak dapat menandingi kuasa Allah swt."
Fikri: "Dia diam la ustaz."
Saya: "Fikri, sekarang pindahkan dia."
Fikri: "Baiklah."

Selepas keris tidak ada apa-apa lagi yang muncul.

Saya: "Sekarang Fikri tepuk belakang Fazilah."
Fikri: (melakukan gaya tepuk). "Dari badan Fazilah keluar cincin, rantai leher, batu-batu permata, gelang kaki dan kain batik."
Saya: "Kaut dan hantar ke Darul Islah."
Fikri: "Ok". (melakukan gaya kaut dan baling)

Fikri kemudiannya meneruskan tepukan.

Fikri: "Dah tak ada apa-apa lagi yang keluar. Tapi sekarang saya nampak macam ada satu makhluk macam cahaya sebesar penumbuk, bergerak laju pada badan Fazilah."
Saya: "Wahai cahaya, siapa kamu?"
Cahaya (melalui Fikri): "Aku adalah ilmu kepantasan."
Saya: "Fikri, cuba tangkap dia."
Fikri: (melakukan gaya menangkap). "Tak boleh ustaz, dia mengelak-ngelak dan memang laju pergerakan dia. Dia beritahu saya, kalau nak perlahankan dia, baca bismillah 6."
Saya: "Tak payah bismillah 6. Itu adalah perangkap supaya kamu (Fikri) terima dia."
Fikri: "Habis tu macamana ustaz?"
Saya: (membacakan doa)
Fikri: "Sekarang cahaya tu berhenti bergerak dan jatuh kat hati (jantung), tergantung kat situ."
Saya: "Ambil dan pindahkan dia."

Selepas 'cahaya' itu dihantar ke Darul Islah, muncul pula "bayang-bayang".

Fikri: "Ada banyak bayang-bayang Fazilah. Semuanya macam 'duplicate'. Sama macam Fazilah."
Saya: "Bayang, kamu ni siapa."
Bayang (melalui Fikri): "Aku digunakan untuk mengelirukan musuh. Aku juga menjadi penjaga sesuatu tempat."
Saya: "Maknanya kamu menjaga harta benda pemiliknya. Kalau ada orang nak ceroboh, kamu akan menyerupai pemiliknya. Jadi si pencuri akan cabut lari. Betul tak?"
Bayang: "Ya. Ketua bayang akan menjaga rumah, ladang, sawah dan lain-lain dari kecurian."
Saya: "Oklah Fikri. Tangkap dan pindahkan mereka."

Setelah bayang, tidak ada apa-apa lagi yang muncul. Fikri melakukan tepukan demi tepukan tetapi tidak ada apa-apa yang muncul. Semasa Fikri hendak melakukan blok kepada Fazilah, tiba-tiba muncul makhluk bengis.

Fikri: "Dia kata dia adalah 'keberanian dan kemarahan'."
Saya: "Tangkap dan pindahkan dia."
Fikri: "Dia hunus pedang ajak lawan."
Saya: "Jin...pergaduhan tak akan dapat menyelesaikan masalah." (membacakan doa)
Fikri: "Lepas ustaz baca doa tu, dia tunduk dan tenang. Pedangnya pun dimasukkan kembali ke sarungnya."
Saya: "Sekarang pindahkan dia."
Fikri: (melakukan gaya tangkap, ikat dan baling)

Selepas itu tidak ada apa-apa lagi yang dapat dikesan. TKR dihentikan.

Fazilah: "Kenapa ye ustaz?"
Saya: "Heran?"
Fazilah: "Ye la. Saya memang hairan. Macamana suami saya (Fikri) boleh tahu semua tu. Saya tak pernah cerita pun pada dia pasal ayah saya (arwah). Memang saya mengaku arwah ayah saya semasa mudanya, menuntut pelbagai ilmu. Saya memang pernah dengar cerita tentang semua benda yang Fikri jumpa dalam kembaranya tadi dari mak dan adik beradik saya."
Saya: "Entah, saya pun tak tahu nak explain."

...bersambung lagi...

*Semua yang berlaku adalah dengan izin Allah s.w.t

1 comment:

Budak Malu818 said...

Salam Ustaz,saya nak tanya. macam mana nak lakukan scan ney? saya nak tengok dekat tubuh badan saya apa yang ada.