Dari Dzakwan dari seorang lelaki Anshar berkata, "Rasulullah s.a.w. menjenguk seseorang yang sedang sakit, lalu Beliau s.a.w. bersabda, 'Panggillah tabib dari Bani Fulan.' Dzakwan berkata, 'Lalu mereka memanggilnya dan datang.' Mereka bertanya, 'Ya Rasulullah, bukankah ubat tidak berfungsi apa-apa?' Beliau s.a.w. menjawab, 'Maha Suci Allah, bukankah Allah tidak menurunkan suatu penyakit di muka bumi, kecuali menjadikan penawar untuknya?'" (Hadis riwayat Ahmad)

~*~

~*~
Gel Mandian Bidara

~.~

~.~

Thursday, October 11, 2012

Tangkal Moden


Bila pesakit menyerahkan kepada saya tangkal ini, saya terkejut kerana bentuk asalnya merupakan sebuah 'key-chain' plastik yang telah dimampat dengan rapi. Kalau dibuat penelitian, ianya seolah-olah disediakan dengan menggunakan acuan atau 'mould'. Plastik keras warna hitam gelap yang menyebabkan kita tidak boleh melihat isi kandungannya. Ianya padat dan mampat, tidak ada apa-apa bunyi kalau digoncangkan dan ianya tidak ruang cantum yang boleh dicungkil.

Saya kemudiannya mengambil keputusan untuk membakar 'key-chain' plastik ini.

Nyalaan api yang berasap hitam mencairkan plastik itu yang kemudiannya memperlihatkan isi kandungannya berwarna 'silver'. Ianya merupakan kertas timah.

Setelah membuka lipatan rapi kertas timah itu saya ditemukan dengan lipatan rapi kepingan timah. Setelah membuka lipatan kepingan timah barulah saya bertemu dengan kertas yang dilipat rapi tertera tulisan seperti foto di atas.

Kalau dulu kita lihat tangkal disediakan dengan hanya menggunakan balutan kain. Tapi kini ianya disediakan begitu rapi dan di balut dengan beberapa balutan, plastik keras, kertas timah dan kepingan timah.

*Segala yang berlaku adalah dengan izin Allah s.w.t.

Monday, October 8, 2012

Mysterious Fires Continue to Strike House in Kota Baru

A house owner is at her wits' end after mysterious fires repeatedly struck her home, destroying things from clothing to furniture over the last three years.

Kosmo! reported that Zainab Sulaiman's family had spent thousands of ringgit on efforts to rid her house in Kampung Penambang Bunga Emas, Kota Baru, of the fires, which would strike at any time of the day.

Seventy bomoh had been engaged but none of them had been successful.

Recently, Kelantan Mentri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat visited her house and performed a speacial prayer asking for divine intervention to protect the family from the fires.

Zainab said that even while Nik Aziz was performing prayer in the living room, a fire broke out in a room at the rear of the house but soon disappeared without damaging anything.

"Throughout the Aidilfitri holidays, fires broke out four to six times a day, destroying our furnishings and clothes," she said.

The Star, Saturday, September 22, 2012.

Thursday, August 9, 2012

Coretan Luahan Perasaan Jin



Seorang pesakit memberikan kepada saya 2 keping kertas ini. Tertera di atas kertas ini luahan rasa jin yang mendiami tubuhnya. Tulisan tersebut adalah seperti berikut:

"Saya tak suka awak baca-baca. Saya sakit, awak tau tak? Saya tak nak keluar. Saya sayang awak. Awak baik. Awak tak nak ke kawan dengan saya? Awak ni memang sombong. Kenapa tak nak layan saya. Saya benci awak. Awak sakitkan saya. Berkali-kali awak jahat. Kenapa layan saya macam ni. Say tak faham awak. Saya tak mengerti akan awak. Saya tak nak awak tahu siapa saya. Kalau awak tetap dengan cara awak, saya akan terus sakitkan awak. Biar awak terseksa. Awak tak pernah buat tak baik. Tapi ada orang tak suka awak sebab tu saya nak jaga awak. Saya memang tinggal kat rumah awak. Kenapa nak buang saya. Saya suka awak. Dalam ramai-ramai yang ada kat rumah awak, awak yang saya pilih. Rasanya tak perlu awak tanya siapa saya. Sebenarnya banyak dah benda yang orang lain tak nampak dan tak tahu, awak dah tahu. Jangan tanya lagi soalan ni. Sebenarnya ada orang tak suka mak awak. Tetapi orang tu 'attack' awak. Orang tu tak puas lagi. Lepas di 'attack' mak awak, awak pula yang seterusnya sebab jenis melawan, tak suka menerima. Afiqah tu saya tak suka. Jangan jumpa atau bercakap dengan dia. Ini hal kami. Jangan masuk campur. Nak saya sakitkan awak ke, baru nak faham hah? Tak payah. Kalau engkau pergi jugak, teruk kan aku kerjakan. Aku nak kau duduk diam-diam, jangan buat apa-apa. Banyak benda lagi tak 'settle' di antara aku dan engkau. Aku tak habis lagi. Aku tak akan lepaskan kau sewenang-wenangnya. Aku tak nak keluar. Engkau tak reti-reti ke nak faham bahasa mudah ni. Dah la. 'Point'nya aku tak keluar. Full stop."


*Segala yang berlaku adalah dengan izin Allah s.w.t.

Celebs Endure Haunting Spells

'Jinxed' artistes claim surreal happenings

Charms and spells have taken a toll on celebrity careers and marriages, said Metro Ahad in a special report of surreal happenings that had befallen some local artistes.

Singer-actor Razali Hussain claimed one of his fans had been showering him with gifts until she wanted to take their relationship up several notches with a marriage proposal.

After turning her down two years ago, the lead star of the theatre production of Uda dan Dara, said he was inflicted with a mysterious illness that cost him several jobs.

"It was bad during the staging of the play, when I had to resort to miming my lines and songs because I lost my voice," he told the paper, adding some performance sessions had to be cancelled.

Razali, recently seen in the comedy flick Man Sewel Datang KL, said he lost his appetite, had sleeping problems and nightmares and vomited blood due to the mysterious illness.

He said it was only after he sought "alternative" treatment that he realized he had been charmed. He continues to go for treatment.

An actress, who was not named, claimed her marriage ended after her husband started behaving in an aggressive manner for no apparent reason.

The husband's violent manner affected their son, who became traumatized by the constant fights between his parents.

"A friend brought to my house an ustaz, who claimed my husband had been a victim of some charm that had been spiked with his food," said the actress.

In another confession, an up-and-coming starlet alleged that an actress she considered an elder sister put a spell on her to get her "out of the way'.

The victim said she began to lose her voice, suffered breathing difficulties and irregular pulpitations after receiving a certain gift from the woman.

Rock star Awie claimed a spell caused him to vomit needles and feathers.

Rock legend Amy Search, TV presenter Azwan Ali, actress Abby Abadi, reality show singer Keena and actor Fezrul Khan also shared their tales and experiences of having fallen victim to the dark arts.

The Star, Monday 6 August 2012

Sunday, July 15, 2012

Awie: I Am Getting Fatter

Celebrity gaining weight after recovery from black magic spell

Popular actor and singer who has claimed to have recovered from a black magic spell, is now facing another problem - weight gain.

"I have recovered from santau (a form of black magic) but now I have another problem -  I am becoming fatter," Harian Metro quoted Awie, whose real name is Ahmad Azhar Othman, as saying.

The 43-year-old said he had recovered from the black magic spell after undergoing traditional treatment.

Awie believed his weight gain was caused by irregular eating habits after his recovery, adding that he had little time to go to the gym as he was busy filming.

The singer had said previously that the black magic spell had caused him to vomit needles and chicken feathers.

The Star, Saturday 14 July 2012

Thursday, July 12, 2012

Pengalaman Muallij 57 - Jin Ular 'Frust Gila'

Pesakit ini kerasukan sejak awal dia duduk untuk rawatan.

Saya: "Kenapa kamu muncung-muncung mulut kamu tu? Takut nak keluarkan suara ke?"
Jin: (Mengangguk-anggukkan kepala)
Saya: "Oh kamu tahu polisi bilik rawatan ni ya...tak boleh bercakap tanpa kebenaran. Oklah, sekarang saya benarkan kamu bercakap."

Maka mulalah jin ini bercakap-cakap tak henti-henti. Bercerita itu dan ini yang saya malas nak ambil kesah sangat. Tetapi saya mula tertarik dengan satu percakapan:

Jin: "Aku kecewa betullah dengan budak ni (pesakit)."
Saya: "Tadi bukan main seronok kamu bercerita, sekarang tiba-tiba kecewa pulak. Kenapa?"
Jin: "Ni aku nak cerita ni. Suatu masa dulu aku pernah menjelma jadi ular. Aku pun muncullah depan budak ni (pesakit). Niat aku nak takutkan dia lah. Tapi alangkah kecewanya aku..."
Saya: "Kenapa, dia tak takut?"
Jin: "Dia nampak macam takut. Tapi yang tak 'best'nya bila dia cakap, 'hei ular, jika engkau jin, baik kau beredar dari rumah ni, kalau tak aku akan bunuh kau.'"
Saya: "Habis tu, apa kau buat?"
Jin: "Dia ulang cakap macam tu 3 kali. Aku terus rasa kecewa sangat. Aku mula lemah semangat dan aku pun beredarlah."
Saya: "Wah, ayat macam tu pun boleh menyebabkan kau rasa kecewa melampau."
Jin: "Memang kecewa melampau. 'Frust' gila."
Saya: "Adakah disebabkan 'frust gila' kau beredar tinggalkan dia?"
Jin: "Ya lah!"

Saya tersenyum sambil mengenangkan beberapa potong hadis yang berkaitan dengan isu ini:

Mafhum Hadis 1: "Jin itu ada 3 golongan. Satu golongan yang mempunyai kepak yang terbang ke sana ke mari (di udara), satu golongan pula berbentuk ular dan anjing, manakala golongan yang ketiga ada yang tinggal setempat dan yang berpindah-randah." (Riwayat al-Hakim di dalam Al-Mustadrak)

Mafhum Hadis 2: "Sesungguhnya di Madinah ada golongan jin yang telah menganut agama Islam. Barang siapa yang melihat sesuatu daripada golongan Awamir (jin yang tinggal di rumah) maka hendaklah mengarahkan ia keluar (sebanyak 3 kali). Jika jin itu enggan keluar bolehlah dibunuh selepas itu kerana ia adalah syaitan." (Riwayat Abi Said al-Khudri di dalam Sahih Muslim)

Mafhum Hadis 3: "Jangan kamu membunuh jin melainkan setiap yang jahat yang suka melakukan kejahatan. Sesungguhnya ia menggugurkan kandungan anak (dalam perut) dan menghilangkan penglihatan oleh itu bunuhlah mereka." (Riwayat Imam Bukhari)

Mafhum Hadis 4: "Ular itu adalah jin yang diubah bentuknya sebagaimana kera dan babi yang diubah daripada kaum Bani Israil yang ingkar." (Riwayat al-Tabarani)

*Segala yang berlaku adalah dengan izin Allah s.w.t.

Wednesday, February 1, 2012

Video: Keris, Berisi atau Tidak...


Anda boleh memeriksa barang-barang mistik atau apa-apa barang peninggalan nenek moyang kita samada berisi ataupun tidak.

Sila klik link ini untuk melihat video:

Tuesday, January 24, 2012

Video: Jin Diberikan Pedang Untuk Memotong Ikatan Sihir


Ikatan sihir ini melampau. Tidak dapat dipotong walaupun menggunakan pelbagai kaedah. Akhirnya saya membuat keputusan untuk mendoakan agar di tangan jin yang mengganggu lelaki ini diberikan pedang bagi kegunaan untuk memotong ikatan sihir. Jin sihir ini menggunakan kesempatan ini sebaik mungkin sehinggalah beliau bebas sepenuhnya daripada dibelenggu oleh masalah ikatan sihir.

Sila klik pada link ini untuk melihat video:

Saturday, January 14, 2012

Sanitary Pad Black Magic Woman

Malacca: A 45-year-old woman has been apparently using sanitary napkins as part of a black magic ritual to fleece unsuspecting housewives into giving away their jewellery.

To date, there have been at least five police reports lodged against her for allegedly deceiving several women into handing over about RM250,000 worth of ornaments.

A 29-year-old housewife from Ujong Pasir said she had only recently known the woman and saw a pile of used sanitary pads in one of the woman's bags.

"She was at my house about a month ago, persuading me to hand over some of my belongings," said the victim.

"I sensed a pungent stench from one of several bags she carried and talked her into telling me what it was. I was startled to see piles of used pads in one of the bags," said the housewife, who declined to be named. She claimed she was then hypnotized into giving the woman a gold ring and a chain totalling RM5,000.

Another victim, M Dhanalechmi, 38, from Taman Seri Kandang here, claimed she fell prey to the black magic woman last August and lost about RM100,000. "The woman touched my left wrist, lacing it with a certain portion. I was under her spell immediately and didn't object to her demands," said Dhanalechmi, adding that she gave away her jewellery "willingly".

Worse, Dhanalechmi introduced her sister, Tamilchelvi, 36, from Semabok, to the woman and she, too, became a victim when she was persuaded to part with jewellery worth RM60,000.

"The woman told us that the valuables would be kept in safe deposit lockers at a bank and that we could earn monthly interests," said Dhanalechmi.

"I was only after a few weeks that we realised we had been conned," she said, adding they had lodged police reports against the woman.

In a recent development, Datuk Gan Tian Loo said a 52-year-old pawnbroker had lodged a police report on Dec 21, claiming that the woman had cheated him of some RM80,000 worth of jewellery. He said the woman had since gone into hiding when she realised that the police were hot on her trail.

Gan said in 2006, a 41-year-old woman had also lodged a police report against the same woman for duping her of her jewellery. Telling others to beware of the sanitary pad black magic woman, he said she could resurface after her brief hiatus.

"We advise housewives to alert the police if approached by a woman carrying several bags," he added.

Apparently, the woman was seen, on several occasions, rummaging dumps in search of used sanitary napkins.

The Star, Wednesday 4 January 2012

Thursday, January 5, 2012

Email Pesakit 3 (Part 2) - Kembara Pelajar Universiti

Aku merasakan perubahan yang amat ketara pada mukaku setelah melakukan teknik TKR. Walaupun tidak lagi menggunakan apa-apa ubatan, keadaan mukaku seolah-olah beransur pulih.

2 minggu berlalu, aku telah melakukan TKR buat kali kedua. Sama seperti rawatan pada kali pertama, aku mula membayangkan asramaku, rumahku dan tempat belajarku. Pada peringkat awal rawatan, aku sekali lagi dibawa ke tempat-tempat yang berlainan dan apabila aku menoleh ke belakang, sekali lagi kelihatan seekor makhluk yang seakan-akan ‘elf’ berada di belakangku. Lalu tanpa membuang masa, makhluk itu aku hantar ke Serambi Madinah. Setelah itu, menggunakan tangan kananku yang telah dibacakan ayat-ayat tertentu aku mula mengenalpasti jika terdapat sebarang bentuk gangguan yang berada di dalam rumahku. Selesai sudah ternyata tiada apa-apa lagi di dalam rumahku dan aku meneruskan perbuatan yang sama terhadap asramaku, tempat belajarku dan ahli-ahli keluargaku. Walaupun aku berjaya membayangkan tempat-tempat tersebut berbeza dengan sesi terdahulu, gambaran yang aku lihat pada kali ini tidak sejelas seperti mana yang aku lihat dahulu. Boleh dikatakan gambaran tersebut sekejap timbul dan sekejap tenggelam.

Setelah itu, Ustaz Marzuki mengarahkan agar aku memeriksa fizikal diriku bagi mengenalpasti jika terdapat sebarang gangguan. Aku menggunakan tangan kananku dan meletakkannya di hadapan tubuhku. Bermula dari atas kepala hingga ke hujung kaki. Setibanya di muka, aku menarik sesuatu di mukaku dan dengan izin Allah, aku melihat di atas tapak tangan kananku kini terdapat api yang sedang menyala. Aku mengulangi lagi perbuatanku dan kali ini aku berjaya menarik keluar kaca dan gasing di mukaku. Setelah itu aku menarik seekor makhluk kecil yang mana badannya bergumpal-gumpal dan setelah berdialog dengan Ustaz Marzuki, ternyata makhluk kecil inilah yang telah mengakibatkan penglihatanku terhadap tempat-tempat yang aku bayang tadi menjadi samar-samar. Makhluk ini telah ditugaskan untuk mengganggu sesi TKR pada kali ini. Ustaz Marzuki kemudiannya telah mengarahkan agar makhluk ini membawa ketuanya agar sesi dialog dapat dilakukan bersama ketuanya. Pada mulanya makhluk ini seakan membantah kerana tiada respon yang diberikan.

Tidak lama kemudian, tiba-tiba aku melihat diriku berada di dalam bulatan api dan dengan bantuan Allah S.W.T., api tersebut berjaya dipadamkan. Setelah diugut untuk dipancung, tangan kiriku mula bergerak seolah-olah sedang mencari barang sihir bagi menangkap ketua kepada makhluk ini. Beberapa minit kemudian, di atas tangan kiriku kelihatan seperti kerusi kayu lalu kerusi itu berubah menjadi sepotong kayu, kemudiannya terbelah dua di tengahnya dan akhirnya di depanku kini berada seekor jin yang besar dengan susuk tubuhnya bergumpal-gumpal, berwarna hijau dan bermata satu. Jin ini duduk di atas kayu yang aku nampak sebentar tadi. Ustaz Marzuki mula bertanyakan beberapa soalan kepada jin tersebut namun jin ini diam membisu dan hanya mengelipkan matanya seolah-olah sedang memerhatikan kami.

Makhluk kecil yang berada di atas tapak tanganku telah aku hantar ke Serambi Madinah dan kini di tangan kananku telah didoakan sebilah pedang yang amat tajam untuk aku memancung jin yang besar ini. Walaubagaimanpun, aku tidak sampai hati untuk memancung jin tersebut lalu jin tersebut juga telah di hantar ke Serambi Madinah. Aku kembali mencari jika terdapat lagi sesuatu di mukaku dan kali ini di tangan kananku terdapat sebiji telur yang saiznya sederhana besar. Saiznya boleh aku katakan seakan-akan besarnya telur dinasor dan setelah ditanya gerangan siapa empunya telur ini, di tangan kiriku kini terdapat seorang perempuan yang amat pelik kepalanya. Kepala perempuan tersebut bercabang dan rambutnya adalah kulit kepala itu sendiri. Perempuan ini mengaku bahawa telur itu adalah kepunyaannya namun apabila ditanya adakah dia bertelur, perempuan itu hanya mendiamkan diri. Perempuan tersebut juga mengaku bahawa telur tersebut adalah makanannya dan tujuan telur itu berada di mukaku adalah sebagai umpan bagi memanggil jin sepertinya. Ditanya berapakah bilangan jin sepertinya yang sekarang berada di mukaku, perempuan itu kembali mendiamkan dirinya tetapi apabila ditanya adakah telur seperti yang di dalam genggamanku itu banyak lagi di mukaku, dia hanya tersenyum sinis. Setelah dibacakan ayat-ayat tertentu, aku menarik sekali lagi ‘benda’ tersebut dan kali ini di atas tanganku terdapat telur yang amat banyak beserta jin-jin yang amat banyak seakan-akan wanita sebentar tadi. Setelah itu, aku melihat api di tanganku dan kini 3 ekor jin gemuk mengaku bahawa api tersebut merupakan makanan mereka. Seterusnya, aku melihat serpihan kaca dan kali ini seekor jin yang amat kurus dan tinggi mengaku bahwa itu adalah makanannya. Aku kemudian melihat benda-benda kotor seperti gula-gula, gula getah dan lipas dan seekor jin gemuk pula mengaku bahawa itu adalah makanannya.

Aku mula merasakan sakit seperti sedang mencucuk-cucuk di telinga kananku dan setelah aku ambil ‘benda’ tersebut, aku melihat beberapa bilah pisau berada di atas tapak tanganku. Dengan izin Allah, pisau tersebut berubah menjadi makhluk seperti jin yang besar tadi cuma saiznya kali ini agak kecil. Makhluk ini juga telah diberi arahan untuk memanggil ketuanya namun tangan kiriku hanya digerak-gerakkan dan ketua makhluk ini tidak dipanggil. Ustaz Marzuki kemudian telah memutuskan untuk menghantar sahaja makhluk ini ke Serambi Madinah dan aku diberi arahan agar menyedut kesemua bentuk gangguan yang berada di tubuhku setelah dibacakan ayat-ayat tertentu. Ayat ini dibacakan agar aku boleh menarik segala bentuk gangguan yang berada di tubuhku. Semasa proses ini dijalankan, dengan izin Allah aku telah berjaya menarik keluar beberapa bentuk gangguan. Antaranya, sekumpulan jin, paku, tayar, cecair hijau dan sampah sarap. Kesemuanya dihantar ke Serambi Madinah.

Ustaz Marzuki menghentikan TKR setelah tanganku tidak lagi menyedut apa-apa makhluk halus. Aku merasakan tubuhku bersih. Ditanya oleh Ustaz Marzuki, "rasa bersih macamana?". Aku jawab, "rasa seperti selepas kita selesai mandi."

Email Pesakit 3 (Part 1) - Kembara Pelajar Universiti

Aku merupakan seorang pelajar universiti di sebuah institusi pengajian tinggi awam. Siapa sangka aku telah diberi peluang oleh Allah S.W.T. untuk merasai pengalaman yang begitu berharga buat diri ini. Pengalaman yang mengajar aku untuk lebih taat dan patuh padaNya.

Segalanya bermula ketika aku mula berasa gatal-gatal di mukaku. Pada peringkat awalnya aku hanya berpendapat bahawa itu hanya alahan sahaja kerana aku sememangnya mempunyai masalah resdung. Hari demi hari berlalu mukaku semakin teruk. Akibat tidak tahan gatal aku mula menggaru dan ini menyebabkan luka-luka di bahagian muka lalu aku mengambil keputusan untuk berjumpa dengan doktor di klinik di universitiku. Di situ, aku telah diberikan beberapa jenis ubat sapuan agar aku tidak lagi berasa gatal dan ubat bagi memulihkan luka-luka di mukaku itu. Mungkin nasib tidak menyebelahi diriku kerana ubat-ubat yang diberikan seolah-olah tidak berkesan dan hanya mendatangkan mudarat terhadap mukaku. Doktor yang merawatku akhirnya mengambil keputusan untuk merujuk kes penyakit ini kepada doktor pakar. Di hospital pakar, aku telah diberikan lagi beberapa jenis ubat sapuan antaranya ialah ‘hydrocortisone’, ‘vaseline’ dan ‘aquoas’. Setelah 2 minggu menggunakan ubat tersebut, tiada perubahan positif yang berlaku malah mukaku bertambah teruk. Doktor pakar tersebut kemudiannya memutuskan untuk melakukan ‘patch test’ bagi mengenalpasti jika aku mempunyai sebarang alahan. Selepas seminggu, ujian tersebut mengesahkan bahawa aku tidak mempunyai sebarang alahan terhadap apa-apa.

Setelah ujian tersebut tamat, aku mula menunjukkan simptom-simptom bahawa aku mempunyai penyakit ‘SLE’. Ini adalah disebabkan mukaku mengalami kemerahan yang teruk dan mula membengkak seperti belon serta mengalami kulit menggelupas yang amat teruk. Kulitku mula menjadi sensitif terhadap cahaya matahari akibat daripada kemerahan tersebut. Ujian darah telah dilakukan bagi menentukan kebenarannya. Syukur Alhamdulillah aku disahkan negatif dalam ujian tersebut. Doktor lalu memberikan aku ubat ‘elomet’ sebagai ubat kepada mukaku kerana ‘BVC’ juga tidak berkesan terhadap mukaku. Setelah lebih kurang sebulan menggunakan ‘elomet’ mukaku mula menunjukkan kesan yang amat positif. Tiada lagi gatal-gatal dan kemerahan mulai reda dan akhirnya boleh dikatakan mukaku sudah kembali seperti sedia kala. Perubahan ini turut disedari oleh rakan-rakanku dan juga para pensyarah. Menurut mereka, mukaku sekarang jauh lebih baik jika dibandingkan dengan yang dahulu dan aku berasa amat gembira. Perjumpaan dengan doktor yang merawatku juga telah dianjak dari 1 bulan kepada 2 bulan dan seterusnya menjadi 4 bulan sekali. Setiap ubat pasti mempunyai kesan sampingannya yang tersendiri begitu juga dengan ‘elomet’. Penggunaan yang berterusan akan menyebabkan kulit muka semakin nipis. Pada awalnya apabila mukaku sudah pulih, doktor telah melarang aku dari menggunakan ubat ini lagi namun, apabila mukaku kembali teruk seperti dahulu, doktor telah memberi kebenaran bagi menggunakan ubat tersebut lagi. Kini aku masih menggunakan ‘elomet’ seperti biasa tetapi pada kuantiti yang yang sedikit. Kalau dahulu setiap hari sekali tetapi buat masa ini hanya 2 atau 3 kali seminggu.

Tidak lama kemudian, ibuku telah cuba mencari cara alternatif bagi merawat penyakitku ini. Pada bulan Ramadhan 2011 ibuku telah membawaku berjumpa dengan Ustaz Marzuki. Teknik gantung tangan telah dilakukan bagi mengenalpasti jika terdapat sebarang gangguan makhluk halus di dalam tubuhku. Hasil teknik ini menunjukkan bahawa aku mempunyai saka dari kedua belah ibubapaku tetapi lebih didominasi dari sebelah bapa dan telah terkena ilmu sihir. Ustaz Marzuki kemudiannya telah menggunakan kaedah mengutip barang sihir, membakar barang sihir, menidurkan jin dan mengeluarkan jin dari tubuh bagi mengubati penyakitku ini.

Walaupun telah mengambil kaedah alternatif, aku masih lagi perlu menggunakan ‘elomet’ dan ini amat membimbangkan. Akhirnya, pada akhir tahun 2011 doktor menasihatkan agar aku mesti berhenti dari mengambil ‘elomet’ lagi. Ini adalah disebabkan kulit mukaku sudah menjadi sangat nipis dan dikhuatiri jika aku masih menggunakan ubat tersebut, kapilari darah akan timbul di mukaku dan apabila ini terjadi, sudah tiada apa-apa yang boleh dibuat memandangkan penyakit tersebut adalah kekal dan tiada ubat yang boleh lagi mengubatinya. Aku akhirnya mengambil keputusan untuk berhenti dari menggunakan ubat tersebut kerana khuatir akan mendapat penyakit seperti yang telah diperkatakan oleh doktor. Walaubagaimanapun mukaku sedikit demi sedikit kembali seperti dahulu dan kali ini rasa pedih itu amat bisa sekali. Mulutku terkoyak di kiri dan kanan dan kemerahan yang timbul menyebabkan aku langsung tidak boleh memberi tumpuan untuk belajar walhal peperiksaan akhir tahun hanya tinggal lagi 2 minggu. Mukaku terasa amat tegang kerana ianya membengkak dengan teruk dan ada kalanya aku tidak dapat tidur kerana mengerang kesakitan.

Akhirnya ibuku mengambil keputusan untuk menggunakan Teknik Kembara dan Rawat (TKR) sebagai salah satu usaha bagi merawat penyakitku.

Semasa aku menjalani TKR, Ustaz Marzuki pada awalnya telah mengarahkanku untuk membayangkan keadaan asramaku. Setelah muncul gambaran asrama tersebut, aku telah diberi arahan untuk mengenalpasti jika terdapat unsur-unsur yang pelik (jin dan sebagainya) yang terdapat di kawasan tersebut menggunakan tangan kanan yang telah dibacakan ayat-ayat tertentu. Bermula di hadapan pintu bilikku, aku telah mengambil beberapa unsur-unsur tersebut lalu aku hantarkan ia ke Serambi Madinah. Setelah itu aku mula masuk ke dalam bilikku. Keadaanya sungguh gelap. Hanya lampu luar bilik sahaja yang menjadi cahaya untuk aku melihat di dalam bilik tersebut seolah-olah hari telah bertukar menjadi malam walhal semasa aku berada di luar pintu bilik hari masih lagi cerah. Sedang aku memerhati kawasan di dalam bilikku bagi mengambil sebarang unsur yang terdapat di situ, aku melihat seorang nenek tua sedang duduk di hujung katilku. Nenek tersebut seperti sedang bertafakur dan menundukkan mukanya ke bawah. Hati kecilku mengatakan bahawa mungkin itu hanya perasaanku sahaja.

Aku kemudiannya telah dibawa oleh mindaku ke tempat belajarku. Seterusnya aku kini berada di hadapan rumahku. Sedang aku cuba mencari jika terdapat sebarang bentuk unsur untuk di hantar ke Serambi Madinah, nenek tua yang berada di katil asramaku tiba-tiba muncul dan berada di sebelahku. Dengan sekelip mata aku telah berada semula di dalam bilik asramaku. Kini aku berada betul-betul di sebelah nenek tua tersebut. Mukanya amat hodoh dan jijik serta berlipat sana-sini menyebabkan aku berasa takut sekali kerana aku keseorangan bersamanya di situ. Seumur hidupku, belum pernah aku melihat rupa yang sebegitu. Hantu yang berada di dalam cerita hantu pun tidak begitu menakutkan sepertinya. Aku telah diarahkan bagi mengambil nenek tua tersebut dan menghantarnya ke Serambi Madinah namun tidak semena-mena nenek tersebut menjadi sangat besar dan aku menjadi lebih takut. Dengan bantuan Allah S.W.T. dan Ustaz Marzuki, nenek tersebut telah menjadi kecil lalu aku berjaya menangkapnya dan menghantarnya ke Serambi Madinah. Setelah itu, aku berhenti seketika dari meneruskan rawatan tersebut bagi menenangkan diriku.

Setelah keadaan kembali tenang, aku meneruskan TKR. Kali ini aku cuba mencari lagi jika terdapat lagi ‘benda’ seperti nenek tua tadi. Tiba-tiba aku merasa panas di tangan kananku lalu aku ambil ‘benda’ tersebut. Ustaz Marzuki kemudiannya mengarahkanku untuk memasukkan benda tersebut di dalam sebuah botol kaca yang diletakkan di depanku. Dengan izin Allah, aku melihat tiga biji cili merah berada di dalam botol tersebut. Aku juga melihat sebuah terowong yang sangat gelap dan seperti tiada penghujungnya. Aku kembali ke tempat dimana aku menimba ilmu dan di situlah aku terjumpa seorang lelaki yang aku kira pada mulanya adalah Ustaz Marzuki. Namun apabila dia menoleh ke tepi ternyata dia bukan Ustaz Marzuki. Belum sempat untuk aku menangkapnya mahupun berbicara dengannya, lelaki tersebut terus menghilangkan diri. Seketika kemudian, aku berjumpa pula dengan seorang perempuan yang bertudung labuh. Aku bertanya, “kau siapa?” dan perempuan tersebut hanya senyum sahaja. Mukanya tiba-tiba menjadi warna hitam seperti arang dan hangus. Lalu aku bertanya pula “kau ke yang buat aku?” lalu perempuan tersebut mengangguk bagi menjawab soalanku namun apabila ditanya kenapa dia berbuat demikian dan adakah dia sekarang berada dalam kesakitan, perempuan tersebut hanya mendiamkan diri sahaja. Selepas itu, perempuan tersebut juga telah aku hantar ke Serambi Madinah.

Setelah itu aku kembali di hadapan pintu pagar rumahku namun pandanganku tiba-tiba berubah dari satu tempat ke satu tempat. Bermula dengan aku berada di sebuah padang yang amat luas sekali seperti tiada seorang pun di situ. Hanya aku seorang yang berjalan-jalan di situ mencari arah tujuan. Aku kemudian dibawa masuk ke sebuah bilik yang seperti makmal di mana di dalamnya terdapat barang-barang yang digunakan untuk membuat eksperimen dan bahan lain seperti tengkorak, kain kuning dan batu-batu. Dalam sekelip mata juga selepas itu, aku berada di atas sebuah bangunan yang amat tinggi. Muncungnya amat tirus dan apabila aku menoleh ke bawah, keadaan bawah itu gelap gelita sekali. Akhirnya, aku kembali berada di hadapan pintu pagar rumahku lantas Ustaz Marzuki mengarahkan aku supaya aku menoleh ke belakang. Alangkah terkejutnya apabila aku melihat 3 ekor makhluk yang seakan-akan ‘elf’ berada di belakangku. Menurut Ustaz Marzuki, makhluk-makhluk inilah yang dari tadi mengganggu perjalanan TKR hingga menyebabkan mindaku membawa aku ke tempat-tempat yang berlainan. Sejurus selepas menghantar mereka ke Serambi Madinah, perutku terasa amat sakit sekali lalu Ustaz Marzuki mengarahkan aku supaya berhenti melakukan TKR.